marketingcarriere.nl
Background
Nieuws

Banking 2030, Part 1: The New Realities of Banking

Banking 2030, Part 1: The New Realities of Banking

Nieuws
02-01-2024
As we head into 2024, the banking industry faces a hard reality: Those who cling to outdated business models may struggle to remain relevant, while those who evolve and adapt may redefine their roles in the financial ecosystem.

Special Report: The banking sector is currently navigating a period of profound transformation. The next decade promises to bring significant changes, prompting banks to reevaluate core beliefs that have traditionally guided their operations and strategies. How banks adapt to this transformative era will be critical in shaping their future.

By J.P. Mark

As we head into 2024, the banking industry faces a hard reality: Those who cling to outdated business models may struggle to remain relevant, while those who evolve and adapt may redefine their roles in the financial ecosystem.

Let’s consider some of the industry’s long-standing tenets and assess how they align with the evolving needs and expectations of customers:

Relationships are our edge: Traditionally, the strength of client relationships was the cornerstone of a bank’s identity. Yet, in an age where AI-driven hyper-personalization is the norm, will technological systems emulate the essence of human connection? Banks must discover the right balance between automated efficiency and the irreplaceable value of human touch.

Lees verder op: The Financial Brand

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Rabobank
4.516 - 6.449
Medior
Utrecht
Als Product Manager GenAI - Conversational AI & CRM bij Rabobank leid je de ontwikkeling van innovatieve GenAI-oplossingen zoals Rabo SmartAssist. Je definieert productvisie, beheert de levenscyclus en werkt samen...
NN
Marktconform
Medior
Arnhem
Als Digital Contentspecialist OHRA (FREELANCE) bij NN Group werk je aan contentopdrachten voor het label OHRA. Je schrijft en plaatst content in het CMS Bloomreach en adviseert over de klantreis....
KPMG
5.085 - 6.000
Medior, Senior
Amstelveen
Ben jij een frisse, creatieve denker en analytische hands-on strateeg? Heb jij passie voor digitalisering, technologische vernieuwing en nieuwe business en operating modellen? Durf je onze klanten hierin uit te...
NN
4.092 - 5.846
Medior
Rotterdam
Als Content & Communicatiespecialist Pensioen bij NN speel je een sleutelrol in het ontwikkelen van creatieve en datagedreven content die impact maakt. Je vertaalt strategieën naar effectieve campagnes en communicatie,...