vergrootglas
Vacatures in Marketing
Philip van Buuren

Data vertalen naar kansen, dat vind ik hier

Interview met Philip van Buuren - Marketing Intelligence Analyst AEGON

´Tijdens mijn studie vond ik het fantastisch om wiskundige modellen te bouwen waarmee je problemen kunt oplossen. Daarom koos ik voor de Master Logistieke Econometrie aan de Erasmus Universiteit. In het verlengde daarvan werd ik geboeid door het onderwerp Big Data: het in kaart brengen van nieuwe mogelijkheden op basis van data analyse.´

Philip van Buuren is op 1 september jl. bij AEGON in dienst getreden als Marketing Intelligence Analyst. ´ Met ons team Marketing Intelligence zijn we verantwoordelijk om gedrag van eigen klanten en consumenten in het algemeen boven tafel te krijgen. Zo heb ik onlangs een analyse gemaakt van één van de producten van AEGON. Daaruit bleek dat dit wel werd gekocht door 30/40 jarigen en 50/60 jarigen maar niet door de groep daar tussenin. Ik ben nu samen met de marketeers aan het onderzoeken waar dat aan kan liggen. Sluit het product niet aan bij de wensen van deze doelgroep, is er verkeerd gecommuniceerd, ligt het aan de verkoopactiviteiten? Data-analyse die uiteindelijk moet leiden tot vernieuwing van product, van proces, van communicatie, dat wordt allemaal betrokken in onze analyse'.

Binnen AEGON bestaat een sterke wil om nieuwe dingen te gaan doen. Of bestaande dingen anders. Nieuwe producten ontwikkelen, nieuwe vormen van communicatie en verkoop uit te proberen. Data-driven marketing waarvoor het meetbare, werkelijke gedrag van de eigen klant en de consument de basis vormen. Het ontsluiten van data naar nieuwe kansen staat zelfs zo hoog op de agenda binnen AEGON dat er een Chief Digital Officer is aangesteld. Maar niet alleen op directieniveau, overal binnen het bedrijf voel je de ambitie om te vernieuwen en succesvol te zijn. Dat enthousiasme is aanstekelijk!

De komende 6 weken volg ik eerst een aanvullende externe opleiding Marketing Intelligence. Een traject dat de komende 3 jaar blijft doorlopen met een maandelijkse terugkomdag. Ik ga mijn kennis nu in de praktijk brengen op een plek waar die kennis op waarde geschat wordt en ik krijg tegelijkertijd de kans om aan de studie te blijven. De ontwikkelingen op dit gebied gaan zo snel, dat ik graag vooraan sta om mijn kennis verder te verrijken!

Wil je dit interview verder delen?
Geplaatst: 22-10-2013
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Marketingcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp