Vacatures in Marketing

Overzicht van nieuwsberichten en rapporten voor Marketingspecialisten

  • Vijai Ramcharan

    Innovatieve technologieën vormen hier steeds meer het hart van de business.

    In gesprek met Vijai Ramcharan, Innovation Architect bij BB Group - 02-07-2020

    ‘Van oudsher is NN een traditionele verzekeringsmaatschappij. Maar onze wereld verandert razendsnel, en wij moeten mee veranderen. Voor die veranderende wereld zijn wij, techneuten, gemaakt. Want wij kunnen niet leven in een starre omgeving. Daarom werken we bij NN voortdurend aan de innovatie van onze producten."

  • Het Anti-greenwashingplan van Brussel

    Het Anti-greenwashingplan van Brussel

    Video van RTL Z - 20-06-2020
    In de wereld van het grote geld is het soms net als in de supermarkt: van veel producten wordt beweerd dat ze duurzaam zijn, maar is dat wel zo? Een nieuwe Europese wet moet greenwashing door grote bedrijven en banken voorkomen.
  • Cover Corona crisis versnelt einde van traditionele wereldwijde automarkt

    Corona crisis versnelt einde van traditionele wereldwijde automarkt

    Rapport van KPMG - 15-06-2020
    “De wereldwijde COVID-19-pandemie is duidelijk een katalysator voor een compleet andere sector”, zegt Loek Kramer, partner bij KPMG en segmentleider Automotive. Kramer: “De onzekerheden als gevolg van COVID-19 zullen bovendien leiden tot een vraag naar meer flexibiliteit in mobiliteitscontracten. Dat betekent dat in toenemende mate gebruik zal worden gemaakt van autodeelconcepten, vooral bij grote bedrijven en met name in de grote steden.”
  • Cover Pensioenbewustzijn verhogen met brieven en sociale media

    Pensioenbewustzijn verhogen met brieven en sociale media

    Rapport van Netspar - 08-06-2020
    De maatschappelijke houdbaarheid van een nieuw pensioencontract staat of valt met de communicatie ervan. Daarvoor is het belangrijk inzicht te hebben in de mate waarin mensen pensioenbewust zijn. De pensioengeletterdheid is laag; zo’n 60% van de mensen denkt bijvoorbeeld dat AOW-premies deels belegd worden en bijna een derde denkt dat pensioenkortingen alleen voor gepensioneerden gelden. Met behulp van brieven blijkt de basiskennis effectief verbeterd te kunnen worden, zeker wanneer die brieven een zorgwekkende toon hebben. Dit geldt voor zowel ouderen als jongeren. Berichten via sociale media zijn effectiever om mensen naar mijnpensioenoverzicht.nl te leiden en zijn bovendien veel goedkoper.
  • Cover Emoties en technologie in pensioendienstverlening

    Emoties en technologie in pensioendienstverlening

    Rapport van Netspar - 08-06-2020
    Met de aankomende pensioenhervormingen is het van belang dat pensioendeelnemers goed geïnformeerd worden over hun pensioensituatie en de keuzes die ze hebben. Persoonlijke interactie tussen pensioenaanbieder en deelnemer – bijvoorbeeld via e-mail, callcenter of chat – speelt daarbij een belangrijke rol. In het contact met deelnemers is het managen van negatieve emoties zoals verdriet, angst of woede essentieel. Daarbij is een goede wisselwerking tussen technologische hulpmiddelen zoals chatbots en menselijke interactie nodig. Negatieve ervaringen met de pensioenaanbieder kunnen ook na langere tijd zorgen dat mensen minder optimale pensioenkeuzes maken.
  • Grotere betrokkenheid bij pensioen dankzij klantreizen

    Grotere betrokkenheid bij pensioen dankzij klantreizen

    Bron: TKP - 04-06-2020
    Wil je deelnemers en werkgevers effectief betrekken bij het onderwerp pensioen, dan is functioneel informeren onvoldoende. Wij spelen daarom in op de emotionele behoeftes van deelnemers en hun werkgevers. Die brengen we in kaart met klantreizen.
  • Rob Schormans

    Pensioenen anno 2020: klantvriendelijkheid op #1

    In gesprek met Rob Schormans, Managing Director Marketing Operations - APG - 03-06-2020

    Wekenlang wachten op antwoord na schriftelijke vragen over je pensioen. Vroeger de normaalste zaak van de wereld, maar niet meer van deze tijd. “Het is onze ambitie als grote speler om het meest klantgerichte bedrijf in onze sector te zijn”, aldus Rob Schormans, Managing Director Marketing Operations bij APG, in gesprek (nog voor COVID-19) met Octas directeur Jan van Dijk.

  • Data privacy is een recht, geen privilege

    Data privacy is een recht, geen privilege

    Bron: Adformatie - 22-05-2020
    Data privacy een recht is en geen privilege, vindt het overgrote deel (87 procent) van de respondenten in een grootschalig consumentenonderzoek van Microsoft en iProspect (Dentsu Aegis Network) uitgevoerd onder 25.000 respondenten uit 16 verschillende landen. "Privacy is een gezamenlijke verantwoordelijkheid is van bedrijven, overheid en tech-bedrijven."
Contactgegevens

CareerGuide

Transistorstraat 7
1322 CJ Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Marketingcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956