vergrootglas
Vacatures in Marketing

Overzicht van nieuwsberichten en rapporten voor Marketingspecialisten

  • Cover Consumptie nog altijd lager dan voor de crisis

    Consumptie nog altijd lager dan voor de crisis

    Rapport van ING - 11-04-2019
    Een gemiddeld huishouden geeft weliswaar meer euro’s uit dan in 2008, maar krijgt daar minder spullen en diensten voor terug. Van alle consumptie gaat bovendien meer op aan basisbehoeften, zoals wonen en zorg.
  • Cover Insurance beyond digital: The rise of ecosystems and platforms

    Insurance beyond digital: The rise of ecosystems and platforms

    Rapport van Holland FinTech - 10-04-2019
    The consulting giant has turned its hand to the insurance sector to assess the current and potential impact of fintech disruption in their report: “Insurance beyond digital: The rise of ecosystems and platforms“.
  • Cover Future of financial services Disruption through technology, regulation and consumer choice

    Future of financial services Disruption through technology, regulation and consumer choice

    Rapport van Willis Towers Watson - 09-04-2019
    In summarising the trends that have led to the ‘fintech’ revolution, this report addresses the driving factors that are likely to shape financial services, and how this will impact the service offerings and job compositions within those sub-sectors. It also delves into the financial applications of blockchain (past cryptocurrency) and the regulatory landscape that is prompting automation
  • Cover Discover the Patterns in Personality

    Discover the Patterns in Personality

    Rapport van Accenture - 09-04-2019
    This report, generated by a consumer research, poignantly distill key insights that can direct better business strategy particularly in financial services. It segments consumers by characteristics (into pioneers, pragmatists, sketics and traditionalists) and notes how businesses can target their interests and persuasions.
  • Cover Over tien jaar is half Nederland niet meer geschikt voor zijn werk.

    Over tien jaar is half Nederland niet meer geschikt voor zijn werk.

    Rapport van Achmea - 07-04-2019
    In de afgelopen tijd hebben wij in het kader van ons boek ‘Waarde van Werk’ gekeken naar de invloed van kunstmatige intelligentie en robots op werk. Belangrijke vragen die genoemd worden: Wat is de invloed van de beroepsbevolking die stopt met groeien? Wordt een beroep voor het leven een uitzondering? Wat voor een contracten horen er bij een snel veranderende arbeidsmarkt? En is het als werkgever nou echt verstandig om te investeren in scholing?
  • Cover Young Workers Index 2019

    Young Workers Index 2019

    Rapport van PwC - 05-04-2019
    Vergeleken met jongeren in andere Europese landen is de positie van Nederlandse jongeren op de arbeidsmarkt uitstekend. Dat blijkt uit onderzoek van PwC. In geen enkel ander Europees land zijn er zoveel jongeren die naar school gaan of een baan hebben.
  • Cover Feiten en cijfers van de arbeidsmarkt

    Feiten en cijfers van de arbeidsmarkt

    Rapport van Achmea - 05-04-2019
    Als we naar onze arbeidsmarkt kijken, constateren we al snel dat er van alles gaande is. Er zitten behoorlijk wat spanningsvelden in. Zo lezen we aan de ene kant dat het aantal banen in Nederland tot een recordhoogte stijgt. Maar ondanks de forse groei verdwijnen er ook banen in bepaalde sectoren. In bijvoorbeeld de financiële sector verdwijnen naar verwachting ruim 8.000 banen. In het boek De Waarde van Werk dat eind 2018 verscheen, schreef De Kamer een artikel over de feiten en cijfers van de arbeidsmarkt.
  • Cover Winstmarge onder druk in tijden van hoogconjunctuur

    Winstmarge onder druk in tijden van hoogconjunctuur

    Rapport van ABN AMRO Bank - 04-04-2019
    Het jaar 2018 was druk voor de Nederlandse industrie. De omzet nam flink toe. Toch heeft ruim een op de drie (36 procent) de midden- en kleinbedrijven de winstmarge in 2018 zien verslechteren. Dit blijkt uit een enquête onder 149 ondernemers in opdracht van ABN AMRO.
  • Cover ING LABS - Bringing disruptive ideas to market

    ING LABS - Bringing disruptive ideas to market

    Video van ING - 04-04-2019
    ING Labs brings disruptive ideas to market by combining our knowledge and network with the knowledge and skills of others. We’re always looking for new ways to do things faster, better, cheaper. To move out of our comfort zone, even beyond banking.
  • Mireille Hildebrandt over Big Data: Bezint eer ge begint

    Mireille Hildebrandt over Big Data: Bezint eer ge begint

    Bron: Verbond van Verzekeraars 01-04-2019
    Big Data is hot. Als je de twee woorden bij Google intypt, krijg je 5,8 miljard ‘hits’, variërend van trainingen en analyses tot definities en toepassingen. Maar Big Data wordt ook overschat en er blind op varen is soms zelfs ronduit gevaarlijk. Daarvoor waarschuwt jurist en filosoof Mireille Hildebrandt. “Bedrijven moeten zelf leren nadenken.
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Marketingcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp