Vacatures in Marketing

Creatief gold diggen met data science

Bron: Marjolein van Ballegooij, op Online Marketing - 11 mei 2021

Af en toe zie je ontwikkelingen binnen je vakgebied in razend tempo op je afkomen. Meestal zijn de voortekenen al duidelijk, maar doe je er niets mee omdat het nog niet hoeft, denk je. Maar dan ineens - BAM - kun je er echt niet meer om heen. Data science is het nieuwe goud. Voor marketing, creatie en innovatie.

Voortekenen
Het was een jaar geleden dat key note spreker Felienne Hermans (Associate Professor Universiteit Leiden) op het Market Insights Event de zaal op het hart drukte om te leren programmeren. Het zou zo handig zijn, zoveel te bieden hebben. Voor iedereen.
Uit meerdere hoeken waren deze geluiden te horen. Al jaren zie je afgestudeerde wiz kids in de hoek van data science bedrijfjes starten.
Een tijd heb ik het naast me laten liggen. Data science voelde vooral handig voor bedrijven die bepaalde processen efficiënter willen maken, die saai mensenwerk willen automatiseren, of online gepersonaliseerde voorkeuren wilden presenteren. Voor het ontwikkelen van productinnovaties, service-oplossingen of packaging designs zag ik toch vooral de mens en zijn creativiteit als belangrijkste ingrediënt.

Lees verder >>

Wil je dit nieuwsbericht verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Transistorstraat 7
1322 CJ Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Marketingcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956