Are challenger banks too ‘fun and friendly’ to really win our trust?

Nieuws
01-11-2024
Rob Williams
Starling, Monzo, Chase and the rest are good at keeping their customers happy, but they still have some way to go when it comes to gaining their trust for bigger banking needs. For The Drum’s Finance & Utilities Focus, we look at the challenges the challenger banks face.

Challenger banks emerged out of the 2008 financial crash when people began to question the dominance of the big banks. More than a decade on, the new digital-only banks have managed to disrupt the industry and attract millions of customers, yet the way most people bank hasn’t changed that much.

Like any good brand strategy, the challenger brands did well at “defining their enemy,” says Rob Williams, director of the M&C Saatchi-owned consultancy Clear. “Their enemy was the high street bank. There hadn’t been any new entrants, the banks weren’t working in the best interest of their customers, they were quite slow, quite clunky and disconnected.”

Challenger banks were the pioneers of digital banking, winning people over with easy-to-use apps, innovative ways to bank while traveling and paying friends, all with slick design and UX. Customer satisfaction among challenger banks is high. According to YouGov research, Chase, Starling, Monzo and Atom have the highest UK customer satisfaction scores out of all banks.

[....]

Lees verder op: thedrum.com

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Pensioenfederatie
7.453 - 10.791
Medior, Senior
Den Haag
Versterk de dialoog. Bouw aan vertrouwen. Vorm de toekomst van pensioencommunicatie.
Achmea
4.009 - 5.505
Junior
Apeldoorn
Als Interactie Specialist ontwikkel je gepersonaliseerde marketingcampagnes voor Centraal Beheer Zakelijk. Je werkt nauw samen met marketeers, gebruikmakend van data en analytische tools binnen een omnichannel personalisatieteam.
De Nederlandsche Bank
4.600 - 7.700
Medior
Amsterdam
Als Resolution Officer bij DNB ben je verantwoordelijk voor de uitbouw en operationalisering van het Sale of Business-instrument, waarbij je samenwerkt aan beleidsontwikkeling en crisissituaties binnen de financiële sector.
NN
Marktconform
Medior
Den Haag
Wij zoeken een Growth Hacker/MarTech Developer voor het ontwikkelen van front-end componenten op het nn.nl platform. Je werkt samen met een multidisciplinair team aan innovatieve oplossingen en continue verbeteringen.