Client-side vs. server-side tracking

Nieuws
12-07-2024
Vincent de Winter
Steeds meer browsers stoppen met ondersteuning voor third-party tracking, waardoor het verzamelen van data via client-side technieken steeds moeilijker wordt.

door Vincent de Winter

Jarenlang gebruikten bedrijven client-side tags en pixels om websitebezoekers te volgen, de gebruikerservaring te verbeteren, conversieratio te optimaliseren en advertenties te tonen aan het juiste publiek. Dit soort trackers verliezen nu echter hun aantrekkingskracht. Steeds meer browsers stoppen met ondersteuning voor third-party tracking, waardoor het verzamelen van data via client-side technieken steeds moeilijker wordt.

Bedrijven die nauwkeurigere data over het gedrag van gebruikers en customer journeys willen, stappen over of kijken naar alternatieven, zoals server-side dataverzameling. Server-side dataverzameling is in veel situaties een goede oplossing voor het probleem van de steeds minder betrouwbare en gefragmenteerde client-side data.

[....]

Lees verder op: frankwatching.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Pensioenfederatie
7.453 - 10.791
Medior, Senior
Den Haag
Versterk de dialoog. Bouw aan vertrouwen. Vorm de toekomst van pensioencommunicatie.
Achmea
4.009 - 5.505
Junior
Apeldoorn
Als Interactie Specialist ontwikkel je gepersonaliseerde marketingcampagnes voor Centraal Beheer Zakelijk. Je werkt nauw samen met marketeers, gebruikmakend van data en analytische tools binnen een omnichannel personalisatieteam.
De Nederlandsche Bank
4.600 - 7.700
Medior
Amsterdam
Als Resolution Officer bij DNB ben je verantwoordelijk voor de uitbouw en operationalisering van het Sale of Business-instrument, waarbij je samenwerkt aan beleidsontwikkeling en crisissituaties binnen de financiële sector.
NN
4.092 - 5.846
Medior
Den Haag
Ervaren Customer Insights & Process Analist gezocht voor Schade Intermediair Operations, verantwoordelijk voor klantfeedbackanalyse en procesverbetering. Werk binnen team Business Optimalisatie om klantinteractie- en feedbackstrategieën te ontwikkelen.