marketingcarriere.nl

De toekomst van bankieren: Hoe hyper-personalisatie klantverwachtingen veranderd

Nieuws
16-10-2024
Job Mantz
Waar banken ooit vertrouwden op een generieke aanpak, is hyper-personalisatie nu dé drijfveer om klantenbinding en loyaliteit te bevorderen. De uitdaging is niet langer of banken hun diensten moeten personaliseren, maar hoe effectief en snel ze dat kunnen doen.

Waarom hyper-personalisatie?

De verwachtingen van klanten zijn drastisch veranderd door techbedrijven zoals Amazon en Netflix, die gepersonaliseerde aanbevelingen bieden op basis van gebruikersgedrag. Denk aan de manier waarop Netflix je direct een nieuwe serie aanraadt die perfect aansluit bij je kijkgeschiedenis, of hoe Bol.com precies dat ene product voorstelt dat je nét nodig hebt. Deze gepersonaliseerde benadering is de nieuwe norm, en klanten verwachten dit ook van hun bank: een proactieve, op maat gemaakte dienstverlening.

Ik kijk regelmatig naar concurrenten om te zien hoe zij klantbeleving vormgeven. Bij het vergelijken van hun aanbod viel het me op hoe vaak klanten nog steeds generieke producten voorgeschoteld krijgen, ongeacht hun specifieke financiële situatie of doelen.

[....]

Lees verder op: banken.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
APG
4.890 - 8.049
Senior
Heerlen, Amsterdam
Als Fondsadviseur communicatie (pensioenfondsen) bij APG adviseer je pensioenfondsbesturen over strategische communicatievraagstukken, reputatie en beleidsrichting. Je ontwikkelt communicatiebeleid en zorgt voor integratie in het fondsbeleid, terwijl je samenwerkt in een...
NN
4.547 - 6.495
Senior, Medior
The Hague
Als Medior NodeJS Engineer Marketing Automation bij Nationale Nederlanden draag je bij aan onze digitale transformatie. Je ontwikkelt schaalbare software, werkt samen met diverse teams en bevordert een DevOps-mentaliteit. Je...
Top vacature
Klaverblad
75.300 - 107.200
Medior, Senior
Zoetermeer
Als Propositiemarketeer Schade Zakelijk bij Klaverblad analyseer je trends en klantbehoeften, ontwikkel je proposities voor zakelijke schadeverzekeringen en werk je samen met marketing en sales om impactvolle oplossingen te creëren....
Achmea
4.009 - 5.505
Junior, Medior
Apeldoorn
Als Pricing Analist bij Achmea ontwikkel je innovatieve prijsmodellen voor onze schadeverzekeringen. Je speelt een cruciale rol in het bepalen van commerciële tarieven, vertaalt complexe data naar inzichten, en werkt...