marketingcarriere.nl

De toekomst van bankieren: Hoe hyper-personalisatie klantverwachtingen veranderd

Nieuws
16-10-2024
Job Mantz
Waar banken ooit vertrouwden op een generieke aanpak, is hyper-personalisatie nu dé drijfveer om klantenbinding en loyaliteit te bevorderen. De uitdaging is niet langer of banken hun diensten moeten personaliseren, maar hoe effectief en snel ze dat kunnen doen.

Waarom hyper-personalisatie?

De verwachtingen van klanten zijn drastisch veranderd door techbedrijven zoals Amazon en Netflix, die gepersonaliseerde aanbevelingen bieden op basis van gebruikersgedrag. Denk aan de manier waarop Netflix je direct een nieuwe serie aanraadt die perfect aansluit bij je kijkgeschiedenis, of hoe Bol.com precies dat ene product voorstelt dat je nét nodig hebt. Deze gepersonaliseerde benadering is de nieuwe norm, en klanten verwachten dit ook van hun bank: een proactieve, op maat gemaakte dienstverlening.

Ik kijk regelmatig naar concurrenten om te zien hoe zij klantbeleving vormgeven. Bij het vergelijken van hun aanbod viel het me op hoe vaak klanten nog steeds generieke producten voorgeschoteld krijgen, ongeacht hun specifieke financiële situatie of doelen.

[....]

Lees verder op: banken.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Promovendum
4.500 - 5.500
Medior
Dordrecht
Als Teamleider Marketing met content skills bij Promovendum speel je een cruciale rol in het aansturen van specialisten, het ontwikkelen van contentstrategieën en het optimaliseren van campagnes. Jouw creativiteit, leiderschap...
Rabobank
4.516 - 6.449
Medior
Utrecht
Als Product Manager GenAI - Conversational AI & CRM bij Rabobank leid je de ontwikkeling van innovatieve GenAI-oplossingen zoals Rabo SmartAssist. Je definieert productvisie, beheert de levenscyclus en werkt samen...
NN
Marktconform
Medior
Arnhem
Als Digital Contentspecialist OHRA (FREELANCE) bij NN Group werk je aan contentopdrachten voor het label OHRA. Je schrijft en plaatst content in het CMS Bloomreach en adviseert over de klantreis....
KPMG
4.900 - 7.900
Senior
Amstelveen
Als Senior Strategist Corporate Communication bij KPMG ontwikkel je impactvolle communicatieprogramma's voor interne en externe stakeholders. Je versterkt thought leadership en betrokkenheid, werkt nauw samen met leiderschap, PR en marketing,...