Het grote marketingbedrog: waarom funnels je bedrijf verlammen

Nieuws
27-01-2025
Ana Milicevic
Marketing is dood. Oké, niet echt, maar de marketing zoals we die al jaren doen? Die ligt op de intensive care. Funnels en gated content zijn overblijfselen van een tijd waarin we dachten dat een whitepaper achter een formulier alles zou oplossen.

Het is tijd om wakker te worden. Niet alles is meetbaar, niet alles is controleerbaar, maar alles is wel te voelen. En dat is precies wat jouw klanten willen: merken die ze écht aanvoelen.

Je funnel is een museumstuk. Tijd om het stof eraf te blazen

Ken je Bart Bliksem? Hij was dé koning van koude acquisitie. Iedereen kent Bart en ik ging laatst met hem lunchen. Een flashy bedrijfsnaam, vlotte babbel, een gouden glimlach en altijd onderweg naar die ene verkoop. Je zou er bijna verliefd op worden. Maar hey, deze aanpak werkte vroeger. En nu? Als je doet zoals Bart, zal je merken dat jouw leads sneller wegrennen dan een kat in een regenbui.

Fleur Finesse deed het anders. Ze bouwde haar bedrijf op warme connecties: koffie-afspraken, netwerkborrels en mond-tot-mondreclame. Klanten vinden haar vanzelf. “Marketing? Daar doe ik niet aan,” zegt ze met een glimlach. Maar er is een probleem. Online is Fleur onzichtbaar. Haar verhaal, haar energie – niemand ziet het buiten haar directe kring. En als haar netwerk opdroogt? Dan stopt haar groei.

Bart en Fleur zijn jouw wake-up call. Ze tonen aan dat klassieke aanpakken niet meer werken. Het draait niet om funnels, gated content of een mooie naam. Klanten willen geen trucjes. Ze willen een verhaal dat hen raakt. Waarde die hen verder helpt.

[....]

Lees verder op: marketingfacts.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
ASN Bank
4.965 - 7.639
Senior
Utrecht
Als Senior productmanager ESG Wonen bij ASN Bank analyseer je ESG-wetgeving en vertaal je deze naar het hypotheekbeleid. Je werkt strategisch en brengt initiatieven samen binnen een multidisciplinair team, waarmee...
Rabobank
4.516 - 6.449
Senior, Medior
Utrecht
Als Segment Value Proposition Manager Private Banking bij Rabobank ben jij de drijvende kracht achter innovatieve producten en diensten die onze klanten blij maken en ons Private Banking segment laten...
Achmea
5.718 - 8.638
Senior
Zeist
Als Adviseur persvoorlichting, public affairs en PR (Senior) bij Achmea ben je de schakel tussen de organisatie en de buitenwereld. Je beheert woordvoering, reputatie- en issuemanagement, en vertaalt maatschappelijke trends...
NN
5.765 - 8.236
Medior, Senior
The Hague
Als Product Owner Engagement & nn.nl/zakelijk bij NN, leid je de strategie voor ons B2B-platform om een naadloze, digitale ervaring te bieden. Je zet cutting-edge technologie en data in om...