Nieuwe campagne Rabobank: Gaap

Blog
09-09-2024
Adriaan Oomen
Rabobank heeft een nieuwe campagne met als belofte ‘Onze bank’. Met een ronkend verhaal in de vakbladen (Adformatie, Fonk) claimen Rabo en zijn bureau Dentsu hiermee een ‘vernieuwende campagne’ te lanceren die ‘het coöperatieve karakter relevant en aansprekend maakt voor jongeren, zonder de bestaande achterban uit het oog te verliezen’.

Blog Adriaan Oomen

Nou, die hoge verwachtingen wekkende ‘drastische vernieuwing’ is vooralsnog ver te zoeken en de woorden ‘aansprekend’ en ‘relevant’ herken ik ook niet in deze lauwe, brave commercial. Laat staan dat jongeren hierdoor geraakt worden.

De Rabobank heeft sinds haar oprichting een unieke coöperatieve organisatiestructuur, die de afgelopen jaren overigens drastisch is uitgekleed*. Om de zoveel tijd probeert de bank dit gegeven opnieuw relevant te maken voor haar klanten. Een nobel streven want die coöperatieve structuur is vrijwel het enige unieke dat de bank nog heeft…

[....]

Lees verder op: nima.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Achmea
4.506 - 6.356
Medior, Senior
Apeldoorn
Achmea zoekt een Propositiemanager zakelijke schadeportefeuille voor Avéro Achmea. De functie omvat productontwikkeling, implementatie en markttrendanalyse voor de MKB-markt, met focus op intermediaire relaties en innovatie.
Quintes
Max. 6.000
Medior, Senior
Eindhoven
Voor ons adviseursteam zijn wij op zoek naar een Adviseur pensioencommunicatie. Gaat jouw hart sneller kloppen van het helder overbrengen van complexe pensioenmaterie? En ben je graag met individuele werknemers...
Pensioenfederatie
7.453 - 10.791
Medior, Senior
Den Haag
Versterk de dialoog. Bouw aan vertrouwen. Vorm de toekomst van pensioencommunicatie.
Achmea
4.009 - 5.505
Junior
Apeldoorn
Als Interactie Specialist ontwikkel je gepersonaliseerde marketingcampagnes voor Centraal Beheer Zakelijk. Je werkt nauw samen met marketeers, gebruikmakend van data en analytische tools binnen een omnichannel personalisatieteam.