Opkomende trends in de verzekeringsindustrie

Rapport
21-10-2024
Jan-Wouter Bloos
Deloitte
Ontdek hoe Generatie Z in Europa het verzekeringslandschap verandert. Deloitte onderzocht hoe jongere individuen tegen verzekeringen aankijken, beïnvloed door huidige trends, locatie en hun economische situatie. Ons rapport bestrijkt negen Europese landen met een diepgaande verkenning van Nederland.

Verzekeringen afsluiten: Hoe gaat de Europese Gen Z te werk?

Ontdek hoe Generatie Z in Europa het verzekeringslandschap verandert. Hoewel generaties divers zijn, kan de houding van mensen niet enkel worden verklaard door hun geboortedatum als generatieve factor (zie het onderzoek van prof. Martin Schröder, 20231). Daarom hebben we onderzocht hoe jongere individuen tegen verzekeringen aankijken, beïnvloed door huidige trends, locatie en hun economische situatie. Ons rapport bestrijkt negen Europese landen met een diepgaande verkenning van Nederland. Door middel van focusgroepen en online enquêtes onder 23-55-jarigen, biedt ons onderzoek inzichten in het unieke verzekeringsgedrag van deze opkomende demografie, waardoor verzekeringsmaatschappijen hun strategieën kunnen afstemmen op hun behoeften. 

Belangrijkste inzichten uit Nederland:

  • Gen Z geeft meer prioriteit aan toekomstplanning dan hun ouders
  • Familie, vrienden en digitale kanalen zijn belangrijke informatiebronnen
  • Reis- en levensverzekeringen zijn de belangrijkste overwegingen voor Gen Z
  • Verzekeringen bieden Gen Z een gevoel van controle en verantwoordelijkheid
  • Sustainability is een belangrijk criterium voor levensverzekeringen

[....]

Lees verder op: Deloitte

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Pensioenfederatie
7.453 - 10.791
Medior, Senior
Den Haag
Versterk de dialoog. Bouw aan vertrouwen. Vorm de toekomst van pensioencommunicatie.
Achmea
4.009 - 5.505
Junior
Apeldoorn
Als Interactie Specialist ontwikkel je gepersonaliseerde marketingcampagnes voor Centraal Beheer Zakelijk. Je werkt nauw samen met marketeers, gebruikmakend van data en analytische tools binnen een omnichannel personalisatieteam.
De Nederlandsche Bank
4.600 - 7.700
Medior
Amsterdam
Als Resolution Officer bij DNB ben je verantwoordelijk voor de uitbouw en operationalisering van het Sale of Business-instrument, waarbij je samenwerkt aan beleidsontwikkeling en crisissituaties binnen de financiële sector.
NN
Marktconform
Medior
Den Haag
Wij zoeken een Growth Hacker/MarTech Developer voor het ontwikkelen van front-end componenten op het nn.nl platform. Je werkt samen met een multidisciplinair team aan innovatieve oplossingen en continue verbeteringen.