marketingcarriere.nl

Opkomende trends in de verzekeringsindustrie

Rapport
21-10-2024
Jan-Wouter Bloos
Deloitte
Ontdek hoe Generatie Z in Europa het verzekeringslandschap verandert. Deloitte onderzocht hoe jongere individuen tegen verzekeringen aankijken, beïnvloed door huidige trends, locatie en hun economische situatie. Ons rapport bestrijkt negen Europese landen met een diepgaande verkenning van Nederland.

Verzekeringen afsluiten: Hoe gaat de Europese Gen Z te werk?

Ontdek hoe Generatie Z in Europa het verzekeringslandschap verandert. Hoewel generaties divers zijn, kan de houding van mensen niet enkel worden verklaard door hun geboortedatum als generatieve factor (zie het onderzoek van prof. Martin Schröder, 20231). Daarom hebben we onderzocht hoe jongere individuen tegen verzekeringen aankijken, beïnvloed door huidige trends, locatie en hun economische situatie. Ons rapport bestrijkt negen Europese landen met een diepgaande verkenning van Nederland. Door middel van focusgroepen en online enquêtes onder 23-55-jarigen, biedt ons onderzoek inzichten in het unieke verzekeringsgedrag van deze opkomende demografie, waardoor verzekeringsmaatschappijen hun strategieën kunnen afstemmen op hun behoeften. 

Belangrijkste inzichten uit Nederland:

  • Gen Z geeft meer prioriteit aan toekomstplanning dan hun ouders
  • Familie, vrienden en digitale kanalen zijn belangrijke informatiebronnen
  • Reis- en levensverzekeringen zijn de belangrijkste overwegingen voor Gen Z
  • Verzekeringen bieden Gen Z een gevoel van controle en verantwoordelijkheid
  • Sustainability is een belangrijk criterium voor levensverzekeringen

[....]

Lees verder op: Deloitte

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Blue Sky Group
4.000 - 6.000
Medior, Senior
Amstelveen
Als Digital Marketeer bij Blue Sky Group speel je een cruciale rol in het activeren van pensioenfondsen deelnemers met behulp van digitale marketingstrategieën. Je zet campagnes op, ontwikkelt dashboards en...
Achmea
5.718 - 8.638
Senior
Amsterdam
Als Product Development Manager bij Achmea Real Estate vorm je de toekomst van vastgoedbeleggingen. Je ontwikkelt innovatieve proposities, schakelt tussen strategie en tactiek, en leidt projecten. Je versterkt ARE's positie...
Rabobank
4.516 - 6.449
Medior, Senior
Utrecht
Als Programma- en businessmanager SVP Private Banking bij Rabobank leid je strategische vernieuwing binnen Private Banking. Je coördineert programma's, ondersteunt de directie, en verbindt strategie met klantbehoeften en technologische innovatie....
Achmea
5.068 - 7.410
Senior
Amsterdam
Als Head of Sales & Marketing LekkerBezig bij Achmea Impact Ventures jaag je op nieuwe B2B klanten, beheer je zelfstandig de salesfunnel en ontwikkel je een pullstrategie voor het MKB....