Slogans grootbanken slecht gewaardeerd onder verzekeringsklanten

Nieuws
28-08-2024
Multiscope
“U tevreden, wij tevreden!” Het is de slogan van ZLM Verzekeringen die met een score van 8,56 als beste uit de test komt. Dat blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. De slogans van de grootbanken – ABN AMRO, Rabobank en ING – scoren juist onder het marktgemiddelde van een 7,01.

Voor het onderzoek hanteerde Multiscope het Treacy en Wiersema model. Dit model gaat ervan uit dat je als bedrijf een duidelijke positionering moet kiezen op het gebied van product leadership (beste product), customer intimacy (beste service) of operational excellence (beste proces). De laatste vertaalt zich vaak naar een lage prijs voor de consument.

Een pakkende slogan die de positionering samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat.

[....]

Lees verder op: banken.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Actor
Marktconform
Medior, Senior
Woerden
Samen met de senior communicatieadviseur ben jij het aanspreekpunt voor het bestuur van jouw fonds(en) op het gebied van communicatie.
Top vacature
Huisarts & Pensioen
Marktconform
Junior, Medior
Driebergen
Ben jij een communicatiemedewerker met affiniteit met pensioen? Ben je sterk in communiceren in begrijpelijke taal en heb je een goede pen? Wil jij werken in een klein team waar...
Top vacature
NVB
72.860 - 103.710
Medior
Amsterdam
Heb jij ruime ervaring in het aansturen van communicatieprofessionals en het bouwen aan succesvolle teams? Ben je in staat om zowel strategisch als tactisch bij te dragen aan vernieuwende communicatieprojecten...