marketingcarriere.nl

Ticket to Marketing: Wat iedere econoom zou moeten weten over marketing

Nieuws
01-11-2024
Jorna Leenheer
Economiestudenten komen tijdens hun studie vaak in aanraking met het vak marketing. Toch is er weinig sprake van bestuiving van marketeers naar economen, terwijl marketing raakt aan economisch beleid. Jorna Leenheer licht in dit artikel zeven belangrijke marketinglessen voor economen uit.

Inleiding

In 1951 verscheen in de Journal of Marketing een belangwekkend artikel: “What economists should know about marketing” (Brown, 1951). Naar dit 73 jaar geleden verschenen artikel werd slechts 25 keer gerefereerd - geen enkele keer door een in een economietijdschrift verschenen artikel. Andersom zijn er talloze artikelen die beschrijven waarom het voor marketeers belangrijk is om voldoende van economics te weten en marketeers refereren ook veel naar economics literatuur (Pieters & Baumgartner, 2002). Niet tegenstaande deze observaties, krijgen de meeste Nederlandse studenten economie te maken met een verplichte cursus Marketing in hun (bachelor)studie. Wat leren ze daar? En wat is eigenlijk zinvol voor iedere econoom om te weten over marketing? Ik beperk me tot zeven punten, in de hoop dat meer dan 25 economen zich dit ter harte nemen.

[....]


Lees verder op: MeJudice.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Blue Sky Group
4.000 - 6.000
Medior, Senior
Amstelveen
Als Digital Marketeer bij Blue Sky Group speel je een cruciale rol in het activeren van pensioenfondsen deelnemers met behulp van digitale marketingstrategieën. Je zet campagnes op, ontwikkelt dashboards en...
Achmea
5.718 - 8.638
Senior
Amsterdam
Als Product Development Manager bij Achmea Real Estate vorm je de toekomst van vastgoedbeleggingen. Je ontwikkelt innovatieve proposities, schakelt tussen strategie en tactiek, en leidt projecten. Je versterkt ARE's positie...
Rabobank
4.516 - 6.449
Medior, Senior
Utrecht
Als Programma- en businessmanager SVP Private Banking bij Rabobank leid je strategische vernieuwing binnen Private Banking. Je coördineert programma's, ondersteunt de directie, en verbindt strategie met klantbehoeften en technologische innovatie....
Achmea
5.068 - 7.410
Senior
Amsterdam
Als Head of Sales & Marketing LekkerBezig bij Achmea Impact Ventures jaag je op nieuwe B2B klanten, beheer je zelfstandig de salesfunnel en ontwikkel je een pullstrategie voor het MKB....