Trend: van employer branding naar ‘Career Storytelling’

Nieuws
17-02-2025
Apple
Alleen maar vacatures plaatsen is allang niet meer genoeg om voldoende geschikte kandidaten te trekken. En dus is het nu tijd voor: Career Storytelling. Wat is dat precies? En hoe zet je dit middel het beste in?

In recruitmentmarketing draait alles om meer dan alleen vacatures plaatsen. Werkgevers moeten niet alleen hun vacatures promoten, maar ook hun verhaal vertellen. Career storytelling is de manier waarop bedrijven toptalent aantrekken door authentieke verhalen te delen over hun cultuur, missie en medewerkers. Het geeft kandidaten een kijkje achter de schermen en zorgt voor een emotionele connectie. Maar waarom werkt dit zo goed? En hoe kun jij storytelling toepassen in je recruitmentstrategie?

Career Storytelling is eigenlijk het vervolg van employer branding, waarbij werkgevers zich jarenlang neerzetten als een aantrekkelijke werkgever, vaak door min of meer te zeggen: ‘Wij bieden een geweldige werkplek en goede arbeidsvoorwaarden.’ Maar dit is tegenwoordig niet meer genoeg. Kandidaten willen méér weten, ze willen zich verbonden voelen met jouw bedrijf. Vacatureteksten met een goed verhaal genereren maar liefst 173% meer potentiële sollicitanten dan de concurrentie. Bedrijven die career storytelling effectief gebruiken, geven een veel authentieker en persoonlijker beeld van hun organisatie. Enkele bekende voorbeelden:

[....]

Lees verder op: werf-en.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Pensioenfederatie
7.453 - 10.791
Medior, Senior
Den Haag
Versterk de dialoog. Bouw aan vertrouwen. Vorm de toekomst van pensioencommunicatie.
Achmea
4.009 - 5.505
Junior
Apeldoorn
Als Interactie Specialist ontwikkel je gepersonaliseerde marketingcampagnes voor Centraal Beheer Zakelijk. Je werkt nauw samen met marketeers, gebruikmakend van data en analytische tools binnen een omnichannel personalisatieteam.
De Nederlandsche Bank
4.600 - 7.700
Medior
Amsterdam
Als Resolution Officer bij DNB ben je verantwoordelijk voor de uitbouw en operationalisering van het Sale of Business-instrument, waarbij je samenwerkt aan beleidsontwikkeling en crisissituaties binnen de financiële sector.
NN
Marktconform
Medior
Den Haag
Wij zoeken een Growth Hacker/MarTech Developer voor het ontwikkelen van front-end componenten op het nn.nl platform. Je werkt samen met een multidisciplinair team aan innovatieve oplossingen en continue verbeteringen.