marketingcarriere.nl

Trend: van employer branding naar ‘Career Storytelling’

Nieuws
17-02-2025
Apple
Alleen maar vacatures plaatsen is allang niet meer genoeg om voldoende geschikte kandidaten te trekken. En dus is het nu tijd voor: Career Storytelling. Wat is dat precies? En hoe zet je dit middel het beste in?

In recruitmentmarketing draait alles om meer dan alleen vacatures plaatsen. Werkgevers moeten niet alleen hun vacatures promoten, maar ook hun verhaal vertellen. Career storytelling is de manier waarop bedrijven toptalent aantrekken door authentieke verhalen te delen over hun cultuur, missie en medewerkers. Het geeft kandidaten een kijkje achter de schermen en zorgt voor een emotionele connectie. Maar waarom werkt dit zo goed? En hoe kun jij storytelling toepassen in je recruitmentstrategie?

Career Storytelling is eigenlijk het vervolg van employer branding, waarbij werkgevers zich jarenlang neerzetten als een aantrekkelijke werkgever, vaak door min of meer te zeggen: ‘Wij bieden een geweldige werkplek en goede arbeidsvoorwaarden.’ Maar dit is tegenwoordig niet meer genoeg. Kandidaten willen méér weten, ze willen zich verbonden voelen met jouw bedrijf. Vacatureteksten met een goed verhaal genereren maar liefst 173% meer potentiële sollicitanten dan de concurrentie. Bedrijven die career storytelling effectief gebruiken, geven een veel authentieker en persoonlijker beeld van hun organisatie. Enkele bekende voorbeelden:

[....]

Lees verder op: werf-en.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
ASN Bank
4.990 - 6.654
Medior, Senior
Utrecht
Als Productmanager Interest Only bij ASN Bank vertaal je wet- en regelgeving naar hypotheekbeleid. Je zorgt voor verantwoord gebruik en monitoring van aflossingsvrije hypotheken, biedt strategische inzichten, en werkt binnen...
Bunq
7.755 - 8.160
Medior, Senior
Amsterdam/Sofia
Als Hoofd Retentie - Nieuw bij bunq ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van strategieën om gebruikersloyaliteit te bevorderen. Je combineert data, creativiteit en strategie om persoonlijke en...
NN
3.517 - 5.025
Junior, Medior
Rotterdam
Als CCM Regie Consultant bij Nationale Nederlanden zorg je voor effectieve klantcommunicatie. Je adviseert interne klanten, bewaakt de huisstijl, en coördineert met externe partners. Je optimaliseert processen binnen een dynamisch...
Top vacature
Blue Sky Group
4.000 - 6.000
Medior
Amstelveen
Als Marketing Automation Specialist bij Blue Sky Group speel je een cruciale rol in het realiseren van communicatie- en activatiedoelstellingen van pensioenfondsen. Je vertaalt data en gebruikersgedrag naar slimme oplossingen...