marketingcarriere.nl

Wat moet Europa doen, nu een pestkop de machtigste man van de wereld is geworden?

Nieuws
31-01-2025
Arjen van Witteloostuijn
Europa moet de kop niet laten hangen nu Trump aan de macht is, het vraagt juist om actie. In dit artikel bespreekt Arjen van Witteloostuijn wat er nodig is om de machtsstrijd aan te gaan met Amerika. Een ding is zeker: we zullen als Unie gezamenlijk grote investeringen moeten doen.

Inleiding

Een wraakzuchtige pestkop is de machtigste man van de wereld geworden – een rechtsextremistische nationalist zonder empathisch en intellectueel talent. Via een tsunami aan decreten heeft hij direct laten merken dat alle gevaarlijke retoriek van voor de verkiezing in daden moet - en zal - worden omgezet. Alles is een strijd, waarbij de tegenstander in het stof moet bijten. En aan tegenstanders geen gebrek: Iedereen die niet rechts(extremistisch) is moet worden beschouwd als een “woke” socialist die moet worden uitgeschakeld. Het doet het ergste vrezen voor de toekomst van veel van zijn Amerikaanse landgenoten. Helaas houdt zijn agressieve heb- en wraakzucht niet op bij de landsgrenzen van zijn rijk met vijftig staten. Die vijftig moeten worden opgeschroefd naar ten minste 53, inclusief Canada, Groenland en Panama. Mogelijk knijpt hij daarna een oogje dicht als China Taiwan en Rusland Spitsbergen opslokken. De ene autocraat moet de andere immers ook wat gunnen.

[....]

Lees verder op: MeJudice.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Promovendum
4.500 - 6.200
Junior, Medior
Dordrecht
Als Database Marketeer bij CAK Groep benut je klantdata om gerichte marketingcampagnes te stimuleren. Je analyseert campagneprestaties, werkt met een Marketing Intelligence Analist en draagt bij aan datawarehouse-implementatie. Technische skills...
KPMG
2.800 - 4.500
Junior, Medior
Amstelveen
Als Content specialist bij KPMG ben je de drijvende kracht achter het creëren en verspreiden van inspirerende en doelgroepgerichte content. Je vertaalt strategie naar impactvolle content, bewaakt de merkidentiteit en...
Nederlandse Loterij
4.800 - 6.800
Medior
Rijswijk
Als Data Analist / Data Scientist bij Nederlandse Loterij werk je voor de TOTO unit, variërend van marketing tot fraude en betalingen. Je ontwikkelt analyses en voorspelmodellen, schrijft SQL- en...
ING
7.499 - 11.925
Senior
Amsterdam
Als Brand & Marketing manager | Private Banking & Investment bij ING leid je de merkstrategie voor Private Banking & Investment binnen Retail Banking. Je ontwikkelt onderscheidende merkpositioneringen, creëert marketingplannen...