marketingcarriere.nl

Wat we op het gebied van employer branding kunnen leren van Lidl International

Nieuws
08-07-2024
Catherine Gouw
Lidl werkt in meer dan 30 landen met één aanpak van employer branding. Hoe pak je dat precies aan? Een gesprek met Catherine Gouw, die vorig jaar werd uitgeroepen tot Global Employer Brand Leader of The Year. Wat kunnen we van haar leren?

Op de ruim 700 bezoekers trekkende World Employer Branding Day werd vorig jaar Catherine Gouw uitvoerig in het zonnetje gezet. De Duitse, tot eind vorig jaar Head of Employer Branding bij Lidl International, kreeg op dat grote internationale congres, dat in oktober dit jaar opnieuw Amsterdam aandoet, onder meer de onderscheiding als Global Employer Brand Leader of The Year. Een mooie eretitel. Wat maakt haar zo goed? En wat kunnen we van haar leren? Een interview.

> Wat is je persoonlijke motivatie met betrekking tot Employer Branding?

‘Vanuit mijn oogpunt draait het bij employer branding allemaal om mensen. Aan de ene kant willen we aantrekkelijk overkomen als werkgever voor relevante doelgroepen om hen te inspireren bij ons te komen werken. Aan de andere kant willen we de mensen die al voor ons werken ervan overtuigen dat het voor hen op de lange termijn de juiste beslissing was. De focus op mensen is voor mij de persoonlijke motivator in employer branding – het is niet alleen dat we ons werk voor mensen doen, maar vooral de samenwerking met zoveel geweldige mensen die me elke dag weer stimuleert om nog creatiever en authentieker te zijn in mijn werk.’

[....]

Lees verder op: werf-en.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Rabobank
4.516 - 6.449
Medior
Utrecht
Als Product Manager GenAI - Conversational AI & CRM bij Rabobank leid je de ontwikkeling van innovatieve GenAI-oplossingen zoals Rabo SmartAssist. Je definieert productvisie, beheert de levenscyclus en werkt samen...
NN
Marktconform
Medior
Arnhem
Als Digital Contentspecialist OHRA (FREELANCE) bij NN Group werk je aan contentopdrachten voor het label OHRA. Je schrijft en plaatst content in het CMS Bloomreach en adviseert over de klantreis....
KPMG
5.085 - 6.000
Medior, Senior
Amstelveen
Ben jij een frisse, creatieve denker en analytische hands-on strateeg? Heb jij passie voor digitalisering, technologische vernieuwing en nieuwe business en operating modellen? Durf je onze klanten hierin uit te...
NN
4.092 - 5.846
Medior
Rotterdam
Als Content & Communicatiespecialist Pensioen bij NN speel je een sleutelrol in het ontwikkelen van creatieve en datagedreven content die impact maakt. Je vertaalt strategieën naar effectieve campagnes en communicatie,...